Facebook.com Google.com YouTube.com

Opis Trasy (2021 r.)

Udostępnij

XV Memoriał „Bercika” Huberta Manteuffla – wyścig MTB o puchar Burmistrza Miasta Marki 

w dniu 31 Lipca 2021 r.


Opis trasy 


START/META/MIASTECZKO ZAWODÓW: Plac pomiędzy OSP a dawną SP4 w Markach, naprzeciwko PSZOK, ulica Duża, Marki.

Trasa Memoriału jest bardzo urozmaicona i często trudna technicznie.
Na początkowym odcinku trasy występuje kilka skrzyżowań z drogami asfaltowymi i szutrowymi, a startujący zobowiązani są do przestrzegania zasad ruchu drogowego.
Trasa tegorocznej edycji Memoriału pokrywa się w większości z tą z 2019 roku. Jak co roku możecie liczyć na sporo elementów znanych z zawodów XC- kręte, szybkie i dość ciasne single, często piaskowe, sztywne podjazdy, oraz zjazdy. Nie zabraknie też jednak odcinków szerszych na których będzie można się rozpędzić, oraz złapać oddech.


START/META, MIASTECZKO ZAWODÓW - Plac pomiędzy dawną Szkołą Podstawową nr 4 przy ul. Dużej a remizą Ochotniczej Straży Pożarnej (skrzyżowanie ul. Dużej i Zabawnej). Na teren startu kierujemy się ul. Dużą od ul. Piłsudskiego i ul. Zabawną od ul. Wspólnej.

Dystans STANDARD (ok. 17 km)


Kreska Startowa usytuowana będzie na polanie, na wysokości mareckiego PSZOK. Obowiązuje start sektorowy, w grupach ok. 25-35 osób. Szczegóły startu sektorowego oraz podział sektorowy zostaną zakomunikowane na odprawie technicznej w dniu zawodów, przed startem. Pierwszy odcinek po wystartowaniu to objazd osiedla domków jednorodzinnych - ulicami Lipowa, Podgórska, Spokojna, po czym wjeżdżamy do lasu na właściwą już pętlę. Ten pierwszy, "rozjazdowy" odcinek o długości ok. 400 metrów ma Was nieco porozciągać, aby zwartą grupą nie wjeżdżać w ciaśniejsze leśne dukty. Prosimy o zachowanie ostrożności, odcinek ten będzie zabezpieczony przez Policję i służby porządkowe. 

Pierwsze leśne kilometry pokonujemy podjeżdżając i zjeżdżając piaskowe wydmy na tyłach osiedla Horowa Góra. Po 2 mocnych kilometrach kierujemy się, obok stajni Groteska Arabians, gdzie po skręcie w lewo do lasu czeka Nas seria technicznych zakrętów, mocny podjazd - ściana i techniczny zjazd - próbka prawdziwego XC. Chwila oddechu – wjeżdżamy w kręte malownicze single w liściastym lesie pomiędzy ulicą Cichą a Wiewiórki. Również tutaj na końcowym odcinku singla mamy do pokonania kilka wydm oraz piaskownic, więc łatwo nie będzie ;). Po wjechaniu i zjechaniu z największej wydmy - nowym, technicznym zjazdem tuż obok głębokiego wąwozu - kierujemy się w okolice ulicy Wiewiórki, ale nie wyjeżdżamy na nią, tylko drogą na skraju lasu skręcamy i udajemy się w kierunku szosy 631, jadąc równolegle do niej. To  już prawie połowa dystansu, a więc czas na BUFET. Po bufecie do pokonania mamy serię kolejnych wzniesień - bez wątpienia będzie to najtrudniejsza część wyścigu. Do podjechania na początek - techniczny podjazd z ostrym skrętem w lewo, następnie ostry, szybki zjazd z tej samej wydmy, zakończony piaskownicą, po nawrotce znów góra - mocny podjazd – wspinamy się na kolejną górkę, by na jej szczycie zawrócić na zjazd. Po zjechaniu tuż obok grobu powstańca wyjeżdżamy nową ścieżką na piaskowo-bagienny (jeśli mocno popada) 300-metrowy odcinek znowu przy drodze 631, na końcu którego będzie znak ostro w prawo i znów wspinaczka. Po osiągnięciu tego wzniesienia techniczny, wąski zjazd między drzewami, na końcu którego musimy UWAŻAĆ!! Jest do pokonania drop z korzeni i przejazd przez małą piaskownicę – dla mniej wprawionych do pokonania pieszo. Następnie ładnymi technicznymi singlami znowu kierujemy się w stronę drogi 631, gdzie także spotkamy wysychające mokradła. To czas na złapanie chwili wytchnienia, gdzie trasa robi się bardziej szeroka, a My, pokonując kilka zakrętów dojeżdżamy do kolejnej serii wydm. Omijamy rów z wodą zaliczając słynną już ”agrafkę”, po czym zaczynamy krótki ale mocny podjazd, techniczny zjazd, za chwilę znowu powtórka - i jesteśmy na najwyższym wzniesieniu na trasie – Horowej Górze. Na szczycie w prawo po korzeniach meandrujemy pomiędzy drzewami i  zaliczamy jeszcze jeden trudny podjazd na szczyt Horowej Góry. Szybko zjeżdżamy - W PRAWO! w kierunku drogi 631. Na końcu zjazdu – UWAGA - ostry skręt/nawrotka w prawo! Znowu robi się szeroko, ale piaszczyście. Dojeżdżamy uroczym singlem do ulicy Bagiennej. Przy ogrodzeniu z drobiem - skręt w prawo, gdzie po kilkuset metrach czeka Nas kolejny techniczny podjazd na wydmę. Przed szczytem tej wydmy w lewo kierujemy się na zjazd po „schodkach” z korzeni, skręcamy w lewo i jedziemy po ładnym singlu, który doprowadza Nas do malowniczego wąwozu, oraz kolejnego podjazdu – jednego z ostatnich już na tej pętli. Techniczny zjazd z zakrętami - bandami przejazd w kierunku bagienek i w lewo w kierunku miasteczka. Uważajcie na powalone drzewo, po którym można przejechać - jest ustawiony przejazd. Dla mniej technicznych zawodników do pokonania pieszo.   Chwilę po szerokiej drodze - dawnym torze kolejki do pobliskiej cegielni  - tu można się dobrze rozpędzić przed ostatnimi metrami do mety -  skręt - nawrotka w prawo i leśnym przedłużeniem ulicy Dużej rozpoczynamy ostatni kilometr. Najpierw dość szeroko – skręt w prawo jedziemy wzdłuż ogrodzenia cegielni, wjeżdżamy w gaik przy osiedlu Horowa Góra, by na tyłach tego osiedla pokonać jeszcze niewielkie piaskowe wydmy. Finisz w tym roku będzie trochę techniczny, ale efektowny i widowiskowy. Na tyłach Szkoły Podstawowej wspinamy się na wydmę, na szczycie której zjeżdżamy piaskowym, szybkim zjazdem na łączkę, po czym  na dole zjazdu od razu skręcamy w lewo i jedziemy wytaśmowanym i wygrodzonym odcinkiem na skraj wykoszonej łączki, po czym zawracamy 180 stopni i przed Nami upragniona, ostatnia prosta do METY.


Dystans SPORT (ok. 49km)


Trasa wyścigu na dystansie SPORT składa się dokładnie z trzech pętli dystansu STANDARD, wyłączając na 2 i 3 okrążeniu odcinek miejski, drugie i trzecie okrążenie zaczynacie - po przejechaniu miasteczka -kierując się w prawo na wjazd na piaskową wydmę wzdłuż posesji przy krańcu ul. Lipowej i dalej na właściwą już pętlę.


Prosimy nie sugerować się oznaczeniem czerwonego szlaku rowerowego o nazwie CROSS, ani też pomarańczowymi strzałkami, których przebieg jest oparty na poprzednich edycjach Memoriału, lecz nie pokrywa się on całkowicie z tegoroczną trasą. 


Prosimy o ostrożność i przypominamy, że zgodnie z regulaminem wyścig odbywa się na otwartym ruchu ulicznym, a każdy jedzie na własną odpowiedzialność. 

Opracował: Dariusz Matynia.


Niedziela, 25 lipca 2021

Sponsorzy

Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)
Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)
Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)
Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)
Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)
Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)

Kontakt

Memoriał Bercika
ul. Duża 3
05-270 Marki
kontakt@MemorialBercika.pl
fb.com/MemorialBercikaWyscigMTB

787 880 008 - telefon alarmowy czynny w dniu zawodów

ACTIVENET - sklepy internetowe, strony www, dostępność cyfrowa - Marki, Warszawa