Facebook.com Google.com YouTube.com

Trasa (2017 r.)

Udostępnij

Start/Meta: Ulica Duża 3  przy Szkole Podstawowej nr 4 w Markach.

Trasa tegorocznej edycji Memoriału wiedzie  w większości po śladzie trasy zeszłorocznej, ale zmienione zostało miejsce startu i mety.

Parking pod szkołą podstawową nr 4 przy ul. Dużej 3 oraz w rejonie remizy Ochotniczej Straży Pożarnej (skrzyżowanie ul. Dużej i Zabawnej). Na teren startu kierujemy się ul. Dużą od ul. Piłsudskiego i ul. Zabawną od ul. Wspólnej.

Trasa Memoriału jest bardzo urozmaicona i często trudna technicznie.
Czasami przypomina typowy, piaszczysty maraton, a miejscami techniczny wyścig XC. Startujący w poprzednich edycjach wiedzą, że należy ją traktować poważnie. Na trasie występuje wiele skrzyżowań z ruchliwymi drogami asfaltowymi, a startujący zobowiązani są do przestrzegania zasad ruchu drogowego. Przygotowanie trasy polega na jej wyznaczeniu i udrożnieniu, ale kilka jej odcinków to zupełne bezdroża obfitujące w gałęzie, pnie, krzewy i pokrzywy.

Dystans dla Dzieci (ok 3,5 km)

Start - ulica Duża przy Szkole Podstawowej nr 4. Startujący ustawiają się na ulicy przy parkingu szkolnym. Startujemy w kierunku ul. Wspólnej, skręcamy  w lewo w ul. Zimną i dalej ulicą Złotą, po czym na końcu ul. Złotej skręcamy w prawo w ul. Platynową. Na tych ciasnych asfaltowych skrzyżowaniach należy szczególnie uważać. Pierwszy odcinek startu (ul Zimna i ul. Złota oraz Platynowa), ze względu na dużą ilość skrzyżowań, potraktujmy jako rozjazd (start honorowy). Zasadniczy start ostry odbędzie się po kolejnym skręcie w lewo na końcu ul. Platynowej, w kierunku ul. Stawowej, na szerokiej, gruntowej drodze. Po ok. 0,5 km skręcamy w lewo – ścieżką wzdłuż ul. Stawowej kierujemy się w kierunku stawów Konne, następnie skręt w lewo i po objechaniu stawków kierujemy się na lewo, dojeżdżamy na skraj polany, która kończy się przy skrzyżowaniu ul. Wspólnej i Prostej. Przed samym skrzyżowaniem ostry skręt w prawo, kilkanaście metrów szutrowym odcinkiem Wspólnej i po minięciu ul. Mokrej kolejny skręt w lewo, ścieżką po dawnej bocznicy kolejowej. Na końcu ścieżki ostra zawrotka w prawo - wjeżdżamy do lasu. Pierwszy skręt w lewo i wjeżdżamy obok cegielni, okrążamy tyły osiedla Horowa Góra i wjeżdżamy na niewielkie wzniesienie, które pokonujemy, dalej kierujemy się szczytem pisakowej wydmy omijając piach po lewej stronie miedzy drzewami. Na końcu ścieżki  techniczny, piaszczysty zjazd z korzeniami. Tutaj będą stali wolontariusze czuwający nad bezpiecznym przejazdem dzieci. Zalecana ostrożność przy zjeździe i ominięcie korzeni po prawej stronie zjazdu. Wyjedziemy na końcu ulicy zabawnej, skręcamy w stronę budynku Straży Pożarnej, by po dojechaniu do niego skręcić w lewo do mety.

Dystans STANDRD (ok. 17 km)

Start - ulica Duża przy Szkole Podstawowej nr 4. Startujący ustawiają się na ulicy przy parkingu szkolnym. Startujemy w kierunku ul. Wspólnej, skręcamy  w lewo w ul. Zimną i dalej ulicą Złotą, po czym na końcu ul. Złotej skręcamy w prawo w ul. Platynową. Na tych ciasnych asfaltowych skrzyżowaniach należy szczególnie uważać. Pierwszy odcinek startu (ul Zimna i ul. Złota oraz Platynowa), ze względu na dużą ilość skrzyżowań, potraktujmy jako rozjazd (start honorowy). Zasadniczy start ostry odbędzie się po kolejnym skręcie w lewo na końcu ul. Platynowej, w kierunku ul. Stawowej, na szerokiej, gruntowej drodze. Po ok. 0,5 km skręcamy w lewo – ścieżką wzdłuż ul. Stawowej kierujemy się w kierunku stawów Konne, następnie skręt w lewo i po objechaniu stawków kierujemy się na lewo, dojeżdżamy na skraj polany, która kończy się przy skrzyżowaniu ul. Wspólnej i Prostej. Przed samym skrzyżowaniem ostry skręt w prawo, kilkanaście metrów szutrowym odcinkiem Wspólnej i po minięciu ul. Mokrej kolejny skręt w lewo, ścieżką po dawnej bocznicy kolejowej. Na końcu ścieżki ostra zawrotka w prawo - wjeżdżamy do lasu. Dość szerokim duktem leśnym, ostry skręt w lewo i tu być może błoto. W prawo wąskimi krętymi ścieżkami dojeżdżamy do wydm, by po ich objechaniu skierować się będziemy do ul. Bagiennej. W Bagienną w lewo do ul. Przyleśnej i tu z należytą uwagą przekraczamy ul. Główną, w kierunku jeziora Kruczek. W prawo okrążamy Kruczek, pokonujemy parking i w prawo w kierunku DW 631. Nie dojeżdżając do drogi krajowej skręcamy w lewo i jedziemy równolegle do niej. Ponownie przekraczamy ul. Główną w rejonie skrzyżowania z drogą wojewódzką 631. Za ul. Główną znowu czekają wydmy z okolicy Rezerwatu Horowa Góra. Po kilku podjazdach i zjazdach, nadal równoległe do drogi wojewódzkiej kierujemy się, wąskimi ścieżkami, na północ. Tu czeka na nas najdłuższy podjazd. Po dwukrotnym pokonaniu tej wydmy – (techniczny zjazd, chwila wytchnienia na singlu wzdłuż drogi 631skręt w lewo i po rozbiegówce wjeżdżamy stromym podjazdem) dojeżdżamy do ul. Wiewiórki na której czeka na nas bufet. Skręcamy w lewo i ponownie do lasu. Teraz będzie wąsko i kręto. Po pokonaniu jeszcze jednej wydmy trasa robi się dość skomplikowana, ale bez większych przewyższeń. Meandrujemy po technicznie wymagających „singlach” do rejonu ul. Cichej. Uważnie przekraczamy dojazd do  stajni GROTESKA ARABIANS. Fragment szerszej drogi i znowu w lewo do lasu i na ostatnią wydmę, którą przyjdzie nam okrążyć i dwukrotnie pokonać. Zbliżając się do ostatniego odcinka, czyli przedłużenia ul. Zabawnej, czeka na nas jeszcze piach, ale można go ominąć między sosnami z lewej strony (uwaga na szkło!) . Finiszowe metry to kręte ścieżki piaszczystej wydmy na tyłach osiedla Horowa Góra. Do mety kierujemy się technicznym zjazdem przy ogrodzeniu Szkoły Podstawowej (UWAGA! Na dole zjazdu skręcamy ostro w prawo, Prosimy zachować ostrożność!!!), by po dojechaniu do ulicy Zabawnej zawrócić na ul. Dużej w kierunku Mety.

Dystans SPORT (ok. 48 km)

Trasa wyścigu na dystansie SPORT składa się z trzech  pętli dystansu STANDARD. Po przejechaniu mety  przejeżdżamy tak samo, jak podczas pierwszego okrążenia.

Prosimy nie sugerować się oznaczeniem czerwonego szlaku rowerowego o nazwie CROSS, którego przebieg jest oparty na poprzednich edycjach Memoriału, lecz nie pokrywa się całkowicie z tegoroczną trasą.
Prosimy o ostrożność i przypominamy, że zgodnie z regulaminem wyścig odbywa się na otwartym ruchu ulicznym, a każdy jedzie na własną odpowiedzialność.

Opracował: Dariusz MATYNIA

Sobota, 10 maja 2014

Sponsorzy

Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)

Kontakt

Memoriał Bercika
ul. Duża 3
05-270 Marki
kontakt@MemorialBercika.pl
fb.com/MemorialBercikaWyscigMTB

787 880 008 - telefon alarmowy czynny w dniu zawodów

ACTIVENET - sklepy internetowe, strony www, dostępność cyfrowa - Marki, Warszawa