Facebook.com Google.com YouTube.com

Trasa (2018 r.)

Udostępnij

START/META, miasteczko - Parking pod szkołą podstawową nr 4 przy ul. Dużej 3 w rejonie remizy Ochotniczej Straży Pożarnej (skrzyżowanie ul. Dużej i Zabawnej). Na teren startu kierujemy się ul. Dużą od ul. Piłsudskiego i ul. Zabawną od ul. Wspólnej.

Trasa tegorocznej edycji Memoriału wiedzie w większości po śladzie trasy z 2017 roku, zmieniliśmy natomiast charakter trasy, przygotowując kilka niespodzianek. W tym roku możecie liczyć na sporo trudności. Omijamy co prawda Jezioro Kruczek i okrążający go uroczy techniczny singiel, ale dodaliśmy trochę elementów znanych z zawodów XC- kręte, szybkie i ciasne single sztywne podjazdy, często piaskowe oraz szybkie, nierzadko trudne zjazdy.

Trasa Memoriału jest bardzo urozmaicona i często trudna technicznie.
Czasami przypomina typowy, piaszczysty maraton, a miejscami techniczny wyścig XC. Startujący w poprzednich edycjach wiedzą, że należy ją traktować poważnie. Na początkowym odcinku trasy występuje wiele skrzyżowań z ruchliwymi drogami asfaltowymi, a startujący zobowiązani są do przestrzegania zasad ruchu drogowego. Przygotowanie trasy polega na jej wyznaczeniu, przecięciu i udrożnieniu, ale kilka jej odcinków to zupełne bezdroża obfitujące w gałęzie, pnie, krzewy i pokrzywy.

Dystans STANDRD (ok. 17 km)

START/META - ulica Duża przy Szkole Podstawowej nr 4. Startujący ustawiają się na ulicy między budynkiem OSP Marki, a Szkołą Podstawową.

Pierwszy odcinek – rozjazdowy o długości ok. 2,5 km odbywa się w większości drogami asfaltowymi miasta Marki. Dla dystansu Sport (3 kółka) ten odcinek przejeżdżamy tylko zaraz po starcie. Kolejne okrążenia to przejechanie linii START/META i kontynuacja wyścigu drogami szutrowymi/leśnymi.

Startujemy w kierunku ul. Wspólnej, skręcamy w lewo w ul. Zimną, mijamy skrzyżowanie z ul. Wspólną i dalej ulicą Złotą, po czym na końcu ul. Złotej skręcamy w prawo w ul. Platynową i jedziemy do końca tej ulicy. Na tych ciasnych asfaltowych skrzyżowaniach należy szczególnie uważać.  Ten pierwszy odcinek startu – ok. 700 metrów (ul Zimna i ul. Złota oraz Platynowa), ze względu na dużą ilość skrzyżowań, potraktujmy jako rozjazd (start honorowy). Na tym szczególnie niebezpiecznym odcinku - Policja, Straż będą ułatwiały przejazd.

Zasadniczy start ostry odbędzie się po kolejnym skręcie w lewo na końcu ul. Platynowej, w kierunku ul. Stawowej, na szerokiej, gruntowej drodze. Po ok. 400 metrach z gruntowej drogi skręcamy w prawo ul. Stawową -  kierujemy się tą ulicą ok. 200 m, w kierunku Stadionu Marcovia, następnie skręt w prawo- UWAGA!  CHODNIK I PRÓG Z KRAWĘŻNIKIEM!!! i między Orlikiem, a bocznym boiskiem przejeżdżamy przez teren Stadionu.

Po wyjechaniu ze Stadionu – mijamy skrzyżowanie z ul. Wspólną – dalej jedziemy prosto ok. 250 m ulicą Zabawną – to ostatni odcinek asfaltu na trasie, po którym na dobre znikamy  leśnych ścieżkach ponownie spotykając się z nim dopiero na mecie/lub na kolejnym okrążeniu.

Skrzyżowanie ulic Zabawna – Wspólna – Duża - pokonujemy z ostrożnością, jedziemy szeroką, szutrową drogą, na końcu ścieżki skręt w prawo – wjeżdżamy po pierwszej piaskowej wydmie do lasu. Pierwsze odcinki leśne to szybkie, ciasne podjazdy i zjazdy, gdzie stawka na pewno się przetasuje. Kilka razy pokonujemy podjeżdżając i zjeżdżając liczne piaskowe wydmy na tyłach osiedla Horowa Góra. Po 2 mocnych kilometrach kierujemy się, obok stajni Groteska Arabians, gdzie po skręcie w lewo do lasu czeka Nas seria technicznych zakrętów, mocny podjazd- ściana i techniczny zjazd - próbka prawdziwego XC. Chwila oddechu – wjeżdżamy w kręte malownicze single w liściastym lesie pomiędzy ulicą Cichą a Wiewiórki. Również tutaj spotkamy do pokonania kilka wydm oraz piaskownic, więc łatwo nie będzie ;). Po wjechaniu i zjechaniu z największej wydmy kierujemy się w okolice ulicy Wiewiórki, ale nie wyjeżdżamy na nią, tylko drogą na skraju lasu jedziemy w kierunku cmentarza. To już połowa dystansu, a więc czas na bufet. Po bufecie do pokonania mamy kolejne wzniesienie techniczny podjazd, ostry zjazd, znów góra-dół – i zawracamy szerokim szutrem wzdłuż drogi 631. W pewnym momencie skręcamy w prawo i leśnym przyjemnym singlem wyjeżdżamy znów w okolice Wiewiórki, ale tym razem jedziemy w lewo, gdzie czeka Nas najtrudniejszy odcinek wyścigu – do pokonania 2 mocne podjazdy, zjazd, przejazd obok grobu powstańca i znów wspinaczka. Po osiągnięciu kolejnego wzniesienia techniczny, wąski zjazd między drzewami, na końcu którego musimy UWAŻAĆ!! Jest do pokonania drop – dla mniej wprawionych do pokonania pieszo. Następnie singlami kierujemy się w stronę drogi 631, gdzie spotkamy wysychające mokradła. Kolejny odcinek wzdłuż drogi 631, gdzie po opadach może być mokro i błotniście. Chwila wytchnienia, gdzie droga robi się bardziej szeroka, dojeżdżamy do kolejnej serii wydm, które należy pokonać. Piaskowy, mocny podjazd, techniczny zjazd, za chwilę jesteśmy na najwyższym wzniesieniu na trasie – Horowej Górze. Na szczycie w prawo po korzeniach meandrujemy pomiędzy drzewami i szybko zjeżdżamy w kierunku drogi 631. Na końcu zjazdu – UWAGA - ostry skręt w prawo! Znowu szeroko, ale piaszczyście. Dojeżdżamy do ulicy Bagiennej. Przy ogrodzeniu z drobiem - skręt w prawo do lasu gdzie po kilkuset metrach czeka Nas kolejny techniczny podjazd na wydmę. Przed szczytem tej wydmy w lewo kierujemy się na zjazd po „schodkach” z korzeni na którego końcu skręcamy w prawo i zawrotką - po ładnym singlu, który doprowadza Nas do kolejnego podjazdu – jeden z ostatnich już na tej pętli. Techniczny zjazd z zakrętami - bandami przejazd w kierunku bagienek i w lewo w kierunku miasteczka. Chwilę po szerokiej drodze z wybojami; skręt w prawo i przed Nami ostatnie 1,5 km. Najpierw szeroko – skręt w prawo jedziemy wzdłuż ogrodzenia cegielni, wjeżdżamy w gaik przy osiedlu Horowa Góra, by na tyłach tego osiedla pokonać jeszcze 2 piaskowe wydmy. Końcowy odcinek pętli jest trudny technicznie – Na tyłach Szkoły Podstawowej wspinamy się na wydmę, na szczycie której skręcamy w lewo i wzdłuż ogrodzenia zjeżdżamy do METY.  Zjazd jest techniczny – dropy – schodki z korzeni więc mniej doświadczeni zawodnicy UWAGA! Prosimy zachować ostrożność!!!. Po tym ostatnim zjeździe w prawo – META.

Dystans SPORT (ok. 48 km)
Trasa wyścigu na dystansie SPORT składa się z trzech  pętli dystansu STANDARD, wyłączając na 2 i 3 okrążeniu odcinek miejski, po przekroczeniu METY kolejne okrążenia – rozpoczynamy skręcając przed budynkiem OSP w prawo.

Prosimy nie sugerować się oznaczeniem czerwonego szlaku rowerowego o nazwie CROSS, którego przebieg jest oparty na poprzednich edycjach Memoriału, lecz nie pokrywa się całkowicie z tegoroczną trasą.
Prosimy o ostrożność i przypominamy, że zgodnie z regulaminem wyścig odbywa się na otwartym ruchu ulicznym, a każdy jedzie na własną odpowiedzialność.

Opracował: Dariusz MATYNIA

Poniedziałek, 14 maja 2018

Sponsorzy

Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)Sponsorzy (2023 r.)

Kontakt

Memoriał Bercika
ul. Duża 3
05-270 Marki
kontakt@MemorialBercika.pl
fb.com/MemorialBercikaWyscigMTB

787 880 008 - telefon alarmowy czynny w dniu zawodów

ACTIVENET - sklepy internetowe, strony www, dostępność cyfrowa - Marki, Warszawa